Utaste Wine & Food

We just love Wine!

Wijn voor de gezondheid (deel 2)

Posted by Niek van de Werken 0 Comment

Gezondheid Wijn voor de gezondheid (deel 2)Zoals eerder geschreven op dit blog blijkt dat er veel onderzoeken gedaan worden naar wijn en de invloed daarvan op de gezondheid. Wij zullen proberen zoveel mogelijk informatie daarover op dit blog te publiceren, ongeacht de mogelijk positieve of negatieve invloed op de gezondheid. Op deze manier weet u waarom wel of niet te genieten van een goed glas wijn op zijn tijd.

28-11: Champagne tegen cholesterol
Uit onlangs gepubliceerd onderzoek blijkt dat Champagne het slecht cholesterol verminderd. Gezonde respondenten kregen dagelijks een glas Champagne voorgeschoteld van 375 mililiter (dat vind ik een redelijk glas, het is immers een halve fles). Er is een voor- en een nameting gedaan en wat blijkt? De Champagnedrinkers ging het gehalte slecht cholesterol achteruit. Een goede reden om meer champagne te drinken lijkt me, was ik maar een van de respondenten!

26-11: Wijn tegen hoge bloeddruk
Uit recent onderzoek uitgevoerd door de universiteit van Harvard blijkt dat een paar glazen wijn hoge bloeddruk tegen kunnen gaan. Bij ruim 5000 is middels onderzoek aangetoond dat er een verband is tussen alcoholgebruik en hart- en vaatziekten. Bij de groep die meer dan acht glazen per week dronk was een significant lagere kans op hartaanvallen, 43% procent minder dan bij mensen die slechts een glas per week dronken.

Popularity: 9% [?]

Spread the word!
  • RSS
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Hyves
  • PDF
Categories: Utastewine

Leave a Reply


Site search

Wine Lovers